Vitamín H (Biotin)

Vitamín H (biotin) a co je dobré o něm vědět

Biotin je ve vodě rozpustný vitamin známý také pod názvem vitamin H neboli vitamin B7. Je znám hlavně pro své příznivé účinky na pokožku, vlasy a nehty.

Čemu Biotin prospívá

Podle schválených zdravotních tvrzení biotin přispívá nejen k udržení normálního stavu vlasů, sliznic a pokožky ale také k normálnímu:

  • energetickému metabolizmu, hlavně trávení tuků a bílkovin
  • činnosti nervové soustavy
  • metabolizmu makroživin (sacharidů, bílkovin a tuků)
  • psychické činnosti

Jak se může projevovat nedostatek Biotinu

Nedostatek Biotinu může vyvolat změny na pokožce a nervové problémy. Pro kůži jsou typické symptomy jako ekzém, bledost či záněty kůže nebo dokonce padání vlasů. Také se můžete cítit unaveni, nemůžete spát trpíte depresemi či nechutenstvím.

V jakých potravinách je Biotin

Mezi potraviny bohaté na Biotin patří zejména živočišné zdroje jakou jsou hovězí játra, vejce a mléko. Poměrně velké množství obsahují i některé druhy zeleniny - např. mrkev, cibule nebo sója, arašídy, neloupaná rýže.

Dávkování Biotinu

Denní referenční hodnota příjmu pro dospělého je 50 μg.

Co je dobré vědět

Důležitou roli hraje Biotin při léčbě cukrovky a to zejména diabetu druhého typu. Kromě snižování hladiny cukru v krvi pomáhá chránit organismus před nervovým poškozením způsobeným právě tímto onemocněním.
K výrazným ztrátám dochází při úpravě jídla či větší konzumaci alkoholu.

Dostávejte ty nejlepší tipy o zdraví zdarma

Newsletter background