Methionin

Methionin a co je dobré o něm vědět

Methionin je esenciální aminokyselina, kterou si lidské tělo nedokáže vytvořit a musí ji přijímat ve stravě. 

Čemu prospívá Methionin

Nepostradatelná aminokyselina

Její unikátnost spočívá v tom, že molekula methioninu je nezbytná pro zahájení syntézy řady bílkovinných látek v buňkách. Navíc je součástí řady enzymů a nepostradatelným prekurzorem pro syntézu cysteinu, další důležité aminokyseliny, která obsahuje síru.

Antioxidant

Patří mezi antioxidanty, které chrání buňky před vznikem a účinky volných kyslíkových radikálů.  

Jak se může projevovat nedostatek Methioninu

  • ateroskleróza
  • snížená funkce ledvin 
  • otoky
  • třepení a vypadávání vlasů, lámavé vlasy

Protože methionin řídí tvorbu různých bílkovin, je jeho nedostatek například příčinou nižší syntézy taurinu, cysteinu, lecithinu a fosfolipidů, což mimo jiné ve svém výsledku zvyšuje riziko aterosklerózy. Dalším průvodním znakem nedostatečného příjmu methioninu může být snížená funkce ledvin a otoky jako důsledek nadměrného zadržování vody v organismu. Nebo snížená produkce bílkoviny karnitinu, která se projevuje v méně kvalitní struktuře chrupavek, ve třepení a vypadávání vlasů, ve vyšší lámavosti nehtů.

V jakých potravinách je Methionin

Zdrojem methioninu jsou zejména obilniny, luštěniny, listová zelenina, ořechy, jogurty, vejce, ryby, hovězí a kuřecí maso.

Dávkování Methioninu

Dávkování je individuální v závislosti na druhu přípravku – obvykle 1 – 2 tablety denně s dostatečným zapitím tekutinou. U přípravků určených k péči o vlasy a nehty se doporučuje užívat minimálně 3 měsíce. 

Naše volba

Sleva 11%

GreenFood Nutrition Methionin 90 kapslí

246 Kč 275 Kč

Dárek zdarma

Sleva 15%

SynCare TrichaVit dermonutraceutikum 60 tobolek

544 Kč 641 Kč

Není skladem

Dostávejte ty nejlepší tipy o zdraví zdarma

Newsletter background