Atopický ekzém - Doplňky stravy

U atopika se deficit základních živin může negativně odrazit na stavu pokožky. A naopak, doplňky stravy nám mohou velmi pomoci snížit zánět v těle a dostat atopický ekzém pod kontrolu.

Jak vybrat ten nejlepší doplněk stravy pro atopika?

Zaměřte se na dvě nejdůležitější věci a tím je:

1. Čistota

Doplněk stravy s čistým složením (bez aditiv) zajistí, že ho i citlivější jedinci budou dobře snášet. Alergické reakce často vznikají kvůli přidaným chemicky vytvořeným aditivům.

2. Vstřebatelnost = využitelnost tělem

Vstřebatelnost zajistí vysoký efekt účinnosti. Čím vyšší účinnost, tím více bude mít vliv na atopický ekzém.

Více o výběru kvalitního doplňku stravy se dočtete v článku Jak poznat kvalitní doplněk stravy?

 

Jaké konkrétní doplňky stravy jsou nejdůležitější v léčbě atopie?

Níže jsme pro vás vybrali produkty, které splňuji obě dvě kritéria výše a na které by neměl zapomínat žádný atopik. Jsou to ty nejčistší a nejefektivnější doplňky stravy.*

Omega 3

Odborníci se shodují, že rybí olej s omega 3 snižuje zánět v těle a tím má pozitivní vliv na atopický ekzém.

Probiotika

Studie prokázaly obousměrné propojení mezi střevem a pokožkou. Jinými slovy, pokud se budeme dobře starat o náš mikrobiom, pozitivně se to odrazí i na kůži.

Vitamín D

Studie se shodují, že vitamín D má pozitivní účinky na léčbu zánětlivých stavů, kam se řadí i atopie. [1,2]

Multivitamíny

Problematika atopického ekzému je ale daleko složitější. Zhoršení atopie nemusí nutně záviset pouze na deficitech výše. Pokud by někdo chtěl doplnit velmi kvalitní cestou více mikronutrientů, tak máme tip:

Více jsme se o doplňcích stravy ve spojitosti s léčbou atopie věnovali v článku Jak efektivně léčit atopický ekzém pomocí doplňků stravy.

 

*Výjimkou jsou tekuté lipozomální vitamíny. Jelikož jsou v tekuté podobě, tak by se bez konzervantu zkazily. Jsou to ale ty nejúčinnější a nejkvalitnější doplňky stravy na trhu. V tomto případě je na každém, zda riziko možné reakce na konzervant podstoupí nebo ne.

[1] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26413186/
[2] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29490085/